2009年3月18日 星期三

#9: The e-Learner's Pledge(作為一個數位學習者的心態)

(infomation from Masie)

#9: The e-Learner's Pledge

Recognize the skills that serve e-Learners well: Self Advocacy : "I need to learn"; Self Sufficiency: "I am responsible for my learning"; Self Confidence : "I can Learn"; Learning Process: "I know how I learn" and Self Evaluation: "I know whether I am learning." Without this recognition, e-Learning is at best acknowledged as difficult.

~Robert Wilkins
~St.George Bank

#9: 作為一個數位學習者的心態

身為一個數位學習的使用者,要有下列自制力

自我要求:我要學習
自我負責:我對我自己的學習負責
自我信心:我決對能學的好
學習過程:我知道我要如何學習
自我評估:我知道我學了什麼

如果沒有以上的自覺,數位學習只是一門艱深的學問。

(編註:任何學習,每個學習者都要為自己的學習負責任,而不要把學習的責任怪環境及講師)

沒有留言:

張貼留言